Mały Miś w świecie emocji

Dnia 29 października 2020 r. grupa „Wiewiórki” poznawała emocje w ramach realizacji II modułu projektu „Mały Miś w świecie emocji”. Jego celem jest kształcenie u dzieci umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania emocji oraz rozwijanie zdolności radzenia sobie z nimi. „Wiewiórki” odnalazły w pudełku ukrytego misia, któremu nadały imię „Tysiu” i po odczytaniu listów od niego, przydzieliły mu funkcję asystenta nauczyciela. W ramach wielu zabaw uczyły się rozpoznawać poprawnie emocje. Naśladowały różne miny w „Kręgu emocji”, grały w „Memory Emocje” i układały w formie kserokopiarki obrazki z emocjami oraz puzzle – „Radosny żółwik”. Wykorzystywały do wyciszenia „Słoiki spokoju” wykonane przez siebie i nauczyciela oraz gniotki eliminujące złość. Analizowały i porównywały własne stany emocjonalne z wykorzystaniem termometru uczuć. Obejrzały 3 proponowane filmiki edukacyjne projektu poświęcone emocjom oraz sprawdzały czy poprawnie nazywają emocje z wykorzystaniem gry edukacyjnej „Emocje aplikacji LearningApps. Ponadto poznały legendę o „Bratkach”, w której kolory kwiatów odzwierciedlały stany emocjonalne bohaterów oraz wdrożyły własne i nauczyciela pomysły na radzenie sobie z emocjami: „rysunkowe serduszka przyjaźni”, „plamki smutku”, „wodne kolorowanki sukcesu” emotki i emblematy radości” i  „kolorowanki plam złości”. W końcu rysowały emocje i wykonały z nauczycielem „Pudełko emocji”, gdzie zgromadziły wszystkie wykorzystane w zajęciach pomoce. W sali powstał „Kącik emocjonalny” z pudełkiem emocji, do którego dzieci sięgały w czasie zabaw i bawiły się w poznane zabawy lub odreagowywały swe emocje. Będzie on teraz wzbogacany do końca realizacji wymienionego modułu. W efekcie, zgłębiona w tak atrakcyjny sposób tematyka emocji, stała się elementem zabaw dowolnych dzieci i sprzyjała sprawnemu rozwiązywaniu sytuacji konfliktowych.

Opracowanie: Renata Zemrys

Bookmark the permalink.

Comments are closed.