Oferta edukacyjna


W pracy pedagogicznej korzystamy z programu wychowania i edukacji przedszkolnej tj.:

  • „Program wychowania przedszkolnego” – Wiesława Żaba-Żabińska, Wioletta Majewska, Renata Paździo; Wyd. MAC Edukacja;
  • „Czyste powietrze wokół nas” – Program edukacji antytytoniowej –  J. Szymborski, w. Zatoński, Z. Juczyński, Kowalczyk, M. Lewandowska, N. Ogińska – Bulik, A. Dobrowolski;
  • „Tak dla Jezuza” – Ogólnopolski program nauczania religii – Komisja Wychowania katolickiego Konferencji Episkopatu Polski, Wyd. Jedność Kielce;
  • „Program nauczania języka angielskiego dla dzieci w wieku 3-6 lat” – E. Wodzicka-Dondziło; Wyd. MAC Edukacja;
  • „Mały informatyk” – program autorski B. Cholewiak;
  • „Bezpieczny przedszkolak w domu i na drodze” – program autorski A. Kwiatkowska.

Programy wspomagające opracowane przez nauczycieli:

  • „Przedszkolny artysta” – R. Zemrys;
  • „Dziecko nadpobudliwe i przejawiające agresję w przedszkolu” – R. Zemrys;
  • „Adaptacja dziecka w przedszkolu” – R. Leśniak;
  • „Program terapii pedagogicznej” – R. Leśniak;
  • „Jak pomóc dziecku w rozwijaniu mowy” – A. Sikora – Śliż.

Wszystkie w/w programy zostały pozytywnie zaopiniowane przez Radę Pedagogiczną i dopuszczone do użytku przez dyrektora przedszkola.

Rozwój nauki i techniki zmusza nas pedagogów do poszukiwania coraz to nowych rozwiązań metodycznych, pobudzających wszechstronną aktywność dziecka.

W naszym przedszkolu stosujemy elementy koncepcji pedagogicznej M. Montessori, W. Sherborne, dające dzieciom wiele możliwości i okazji do samorealizacji. Uważamy, że podstawą organizacji dnia dziecka w przedszkolu jest jego aktywność własną i zainteresowania.

Oprócz tradycyjnych metod nauczania i wychowania, stosujemy alternatywne metody rozwijające aktywność i ekspresję ruchową oraz aktywność twórczą dziecka (gimnastykę rytmiczną A. M. Kniessów, W. Sherborne, K. Orffa, R. Labana, metodę alternatywnej nauki czytania I. Majchrzak i inne).

Wiele korzyści w przygotowaniu dzieci 6-letnich do podjęcia nauki w szkole, przynosi stosowanie „Metody Dobrego Startu” Marty Bogdanowicz, „Metody 3-płaszczyzn” B. Zakrzewskiej oraz „Metody Śpiewanych Liter” I. Krakowińskiej.

Troszcząc się o kształtowanie czynnej postawy wobec poznania i ogarniania rzeczywistości, wykorzystujemy edukację matematyczną E. Gruszczyk-Kolczyńskiej. Dążymy do tego, aby nauka matematyki była dla dziecka przyjemna i przynosiła sukcesy. Uzyskujemy w ten sposób znaczny przyrost dziecięcych kompetencji.

Wykorzystujemy komputer w pracy z dziećmi. Odpowiednio dobrane programy sprawiają, że dzieci bawiąc – uczą się. Komputer także rozbudza zainteresowania, zwiększa samodzielność dziecka, dostarcza rozrywki, relaksuje. W sposób szczególny programy komputerowe wykorzystywane są do zabaw z dziećmi wymagającymi pracy kompensacyjno – wyrównawczej oraz z dzieckiem zdolnym.

Głównym celem stosowania w przedszkolu metod pedagogiki zabawy jest harmonijny i wszechstronny rozwój jednostki, funkcjonującej w ramach określonej grupy, a także pomoc w odkrywaniu jej najlepszych cech. Zalety pedagogiki zabawy wdrożone do praktyki codziennego dnia przynoszą satysfakcję zarówno dzieciom jak i nauczycielom.

Tradycją przedszkola jest wychowanie w poszanowaniu uniwersalnych wartości przy równoczesnym uznawaniu odmienności światopoglądowej. Rodzice i dzieci postrzegani są jako współpartnerzy procesu wychowawczo-dydaktycznego.

Dla wyrównania różnorodnych deficytów prowadzimy z dziećmi indywidualną pracę wspomagająco – wspierającą.

 

Comments are closed.