Oferta edukacyjna


W pracy pedagogicznej korzystamy z programu wychowania i edukacji przedszkolnej tj.:

Oddział I, II, III, IV i V – „Program Wychowania Przedszkolnego” – Program edukacji przedszkolnej wspomagający rozwój aktywności dzieci – autor: Wiesława Żaba- Żabińska, Wioletta Majewska , Renata Paździo

Oddział I i II – Program Powszechnej Dwujęzyczności „Bilingual Future” – autor: Claire Selby

Oddział  IV i V – „Czyste powietrze wokół nas”- program edukacji antytytoniowej – autor: J. Szymborski, W. Zatoński,   Z. Juczyński, T. Kowalczyk, A. Dzielska, A. Dobrowolski, N. Ogińska – Bulik, M. Lewandowska.

Oddział  IV i V- Ogólnopolski program nauczania religii „Tak dla Jezusa” – Komisja Wychowania Katolickiego Konferencji Episkopatu Polski , Wyd. Jedność Kielce.

Oddział  I, II, III, IV  i V – Język angielski „Fun Time – Przedszkole” – autor: Katarzyna Kozłowska, Izabela Witkowska ; Wyd. MAC Edukacja

Programy wspomagające opracowane przez nauczycieli:

  • Program samodzielnie opracowany przez nauczycielkę R. Zemrys „Przedszkolny artysta” – Oddział II
  • Program samodzielnie opracowany przez nauczycielkę  Beatę Cholewiak „Mały informatyk” – Oddział I, II, III, IV i V
  • Program samodzielnie opracowany przez nauczycielkę Annę Kwiatkowską „Bezpieczny przedszkolak w domu i na drodze”- Oddział I, II, III, IV i V
  • Program samodzielnie opracowany przez nauczycielkę R. Leśniak „Adaptacja dziecka w przedszkolu” – Oddział I
  • Program samodzielnie opracowany przez nauczycielkę R. Zemrys „Dziecko nadpobudliwe   i przejawiające agresję w przedszkolu” – Oddział II
  • Program samodzielnie opracowany przez nauczycielkę M. Lechowską „Ćwicz i baw się razem z  nami” – Oddział I, II, III, IV i V

Wszystkie w/w programy zostały pozytywnie zaopiniowane przez Radę Pedagogiczną i dopuszczone do użytku przez dyrektora przedszkola.

Rozwój nauki i techniki zmusza nas pedagogów do poszukiwania coraz to nowych rozwiązań metodycznych, pobudzających wszechstronną aktywność dziecka.

W naszym przedszkolu stosujemy elementy koncepcji pedagogicznej M. Montessori, W. Sherborne, dające dzieciom wiele możliwości i okazji do samorealizacji. Uważamy, że podstawą organizacji dnia dziecka w przedszkolu jest jego aktywność własną i zainteresowania.

Oprócz tradycyjnych metod nauczania i wychowania, stosujemy alternatywne metody rozwijające aktywność i ekspresję ruchową oraz aktywność twórczą dziecka (gimnastykę rytmiczną A. M. Kniessów, W. Sherborne, K. Orffa, R. Labana, metodę alternatywnej nauki czytania I. Majchrzak i inne).

Wiele korzyści w przygotowaniu dzieci 6-letnich do podjęcia nauki w szkole, przynosi stosowanie „Metody Dobrego Startu” Marty Bogdanowicz, „Metody 3-płaszczyzn” B. Zakrzewskiej oraz „Metody Śpiewanych Liter” I. Krakowińskiej.

Troszcząc się o kształtowanie czynnej postawy wobec poznania i ogarniania rzeczywistości, wykorzystujemy edukację matematyczną E. Gruszczyk-Kolczyńskiej. Dążymy do tego, aby nauka matematyki była dla dziecka przyjemna i przynosiła sukcesy. Uzyskujemy w ten sposób znaczny przyrost dziecięcych kompetencji.

Wykorzystujemy komputer w pracy z dziećmi. Odpowiednio dobrane programy sprawiają, że dzieci bawiąc – uczą się. Komputer także rozbudza zainteresowania, zwiększa samodzielność dziecka, dostarcza rozrywki, relaksuje. W sposób szczególny programy komputerowe wykorzystywane są do zabaw z dziećmi wymagającymi pracy kompensacyjno – wyrównawczej oraz z dzieckiem zdolnym.

Głównym celem stosowania w przedszkolu metod pedagogiki zabawy jest harmonijny i wszechstronny rozwój jednostki, funkcjonującej w ramach określonej grupy, a także pomoc w odkrywaniu jej najlepszych cech. Zalety pedagogiki zabawy wdrożone do praktyki codziennego dnia przynoszą satysfakcję zarówno dzieciom jak i nauczycielom.

Tradycją przedszkola jest wychowanie w poszanowaniu uniwersalnych wartości przy równoczesnym uznawaniu odmienności światopoglądowej. Rodzice i dzieci postrzegani są jako współpartnerzy procesu wychowawczo-dydaktycznego.

Dla wyrównania różnorodnych deficytów prowadzimy z dziećmi indywidualną pracę wspomagająco – wspierającą.

 

Comments are closed.