Pedagogika specjalna

“W każdym dziecku widzę

nieskończony potencjał do dobra,

które może zmienić świat.”

 

Nazywam się Paulina Ryznar-Rosół i jestem pedagogiem specjalnym. Prowadzę działania edukacyjne, terapeutyczne i opiekuńcze dla dzieci ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi.

Jako pedagog specjalny prowadzę zajęcia, które są dostosowane do indywidualnych potrzeb dzieci, angażujące i pełne radości. Wykorzystuję różnorodne metody od terapii ręki, przez elementy integracji sensorycznej, po techniki komunikacji alternatywnej.

Każde spotkanie to nie tylko nauka, ale też zabawa, rozwijanie samodzielności i budowanie poczucia pewności siebie. Staram się, aby dzieci czuły się komfortowo i bezpiecznie – pracuje w atmosferze akceptacji, dostrzegając i wzmacniając ich mocne strony.

Często wykorzystuję elementy bajkoterapii, muzyki i ruchu, bo wiem, że angażują wszystkie zmysły i pomagają w lepszym przyswajaniu wiedzy. Praca nad emocjami, relacjami i umiejętnościami społecznymi to dla mnie priorytet, tworzę sytuacje, w których dzieci uczą się współpracy i budowania relacji między sobą.

Każdy mały sukces moich podopiecznych daje mi ogromną satysfakcję. To, że mogę pomagać dzieciom pokonywać ich trudności i odkrywać ich potencjał, jest dla mnie największą nagrodą.

Godziny pracy pedagoga specjalnego:

miesiące nieparzyste:

poniedziałek 10.00 – 12.00

wtorek 9.30 – 12.30

środa 10.00 – 12.00

czwartek 9.00 – 12.00

piątek 10.00 – 12.00

miesiące parzyste:

poniedziałek 12.00 – 14.00

wtorek 12.30 – 15.30

środa 12.00 – 14.00

czwartek 12.00 – 15.00

piątek 12.00 – 14.00

 

Rozwijanie percepcji wzrokowej, nauka segregowania przedmiotów według ustalonego kryterium.

Rozwijanie sprawności manualnej i chwytu pęsetkowego.

Rozwijanie koncentracji uwagi oraz niwelowanie nadpobudliwości.

Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz umiejętności logicznego myślenia                           i analizowania wzorów.

Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy wzrokowej, układanie puzzli z literami rozwija umiejętność rozpoznawania i nazywania liter.

Rozwijanie uzdolnień plastycznych – zapoznanie z różnymi technikami.

Comments are closed.