„Lata dziecięce są górami,
z których rzeka bierze swój początek, rozpęd i kierunek”.
Janusz Korczak
Terapia pedagogiczna, zwana również zajęciami korekcyjno-kompensacyjnymi, to specjalistyczne działania mające na celu niesienie pomocy dzieciom ujawniającym różnego rodzaju nieprawidłowości rozwoju i zachowania. Ukierunkowana jest ona na korygowanie i kompensowanie zaburzeń psychoruchowego rozwoju dziecka jako jednej z przyczyn niepowodzeń szkolnych.
Terapia pedagogiczna to oddziaływania za pomocą środków psychopedagogicznych na trudności dzieci w uczeniu się. Służy eliminowaniu niepowodzeń edukacyjnych i ich negatywnych konsekwencji. Specjalista terapii pedagogicznej opracowuje program zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, który ma usprawniać i stymulować zaburzone lub słabo rozwinięte funkcje sfery poznawczej, percepcyjno-motorycznej i emocjonalno-motywacyjnej.
Głównym celem zajęć jest usprawnianie i wspomaganie dziecka w osiągnięciu optymalnego poziomu w zakresie samoobsługi, doskonalenie sprawności manualnej i grafomotorycznej, rozwijanie koncentracji uwagi, ogólnej koordynacji ruchowej oraz wzmacnianie poczucia własnej wartości oraz pewności siebie.
Zajęcia terapii pedagogicznej prowadzone są 3 godziny w tygodniu tj. 6x po 30 minut.
Nauczyciel prowadzący: Renata Leśniak.

