Jasielska Liga Naukowa z LOTOSEM 2017/2018

Temat projektu: „W jaki sposób dzieci mogą rozwijać swoje zainteresowania sportowe
w Jaśle”

Imię i nazwisko Opiekuna Ligi: Renata Leśniak

Członkami Ligowego Zespołu Badawczego edycji V zostały dzieci 6-letnie: Oliwia Dz., Wiktoria B., Sebastian L. z grupy „Ufoludki”.
 

Cele szczegółowe (operacyjne) projektu:
– potrafi przedstawić w jaki sposób można spędzać czas wolny,
– zna różne rodzaje aktywności ruchowej,
– potrafi dbać o swoje zdrowie,
– doskonali sprawność ruchową,
– rozwija swoje indywidualne zainteresowania sportowe,
– wie i potrafi wymienić miejsca gdzie w Jaśle można rozwijać swoje zainteresowania,
– potrafi z pomocą nauczyciela opracować i przeprowadzić wywiad,
– zna zasady przeprowadzania wywiadu,
– prawidłowo nazywa poznane miejsca i obiekty sportowe,
– wie jak zdobyć wiedzę na temat form aktywności sportowych,
– potrafi zorganizować wyjście i brać udział w zajęciach sportowych,
– zna zainteresowania swoich kolegów,
– bierze udział w zajęciach pozaprzedszkolnych rozwijających zainteresowania sportowe,
– potrafi dzielić się swoimi doświadczeniami i zdobytą wiedzą,
– potrafi dokonać samooceny,
– umie prezentować efekty swojej pracy,
– potrafi efektywnie pracować w grupie badawczej,
– rozumie potrzebę odpowiedzialności podczas wspólnej pracy,
– umie rysować obrazki z odwiedzanych miejsc,
– chętnie podejmuje próby samodzielnego utrwalania i rozszerzania informacji,
– potrafi zdobyte informacje o miejscach aktywności sportowej na bieżąco dokumentować z pomocą nauczyciela,
– potrafi wykonać album „Rozwijanie zainteresowań sportowych”,
– zaprezentować go przedszkolakom, rodzinie i innym osobom,
– potrafi uważnie słuchać, obserwować, badać, planować, analizować oraz wyciągać wnioski,
– umie zaprezentować nabytą wiedzę przedszkolakom, rodzicom i Komisji Oceniającej.

Efekty projektu:
Dzieci:
– będą wiedziały gdzie w Jaśle można rozwijać zainteresowania sportowe,
– będą wiedziały jakie w Jaśle można rozwijać zainteresowania sportowe,
– będą potrafiły korzystać z Internetu celem uzyskania informacji,
– będą musieli wykonać tablicę informacyjną,
– nabędą umiejętność przeprowadzania wywiadu,
– będą potrafiły przeprowadzić wywiad,
– będą potrafiły wykonać broszurkę na temat zajęć sportowych w Jaśle,
– będą umiały aktywnie uczestniczyć w zajęciach pozaprzedszkolnych,
– będą potrafiły dzielić się doświadczeniami, informacjami,
– będą potrafiły dokonać samooceny,
– będą rozumiały potrzebę współdziałania podczas pracy,
– będą potrafiły zaprezentować efekty swojej pracy przedszkolakom, rodzicom i Komisji Oceniającej.

Formy oceny projektu:
– samoocena,
– ocena koleżeńska,
– ocena zespołowa,
– ocena grupy przedszkolnej, brawa,
– komentarz słowny nauczyciela podczas wykonywanych zadań,
– ocena osób współpracujących w projekcie,

 Wpływ projektu na środowisko szkolne/przedszkolne i pozaszkolne/pozaprzedszkolne,
– promocja dzieci zdolnych w grupie i przedszkolu,
– włączanie przedszkolaków z grup starszych i rodziców w działania dzieci,
– wzbogacenie doświadczeń poznawczo – badawczych przedszkolaków,
– rozpowszechnianie wiedzy na temat w jaki sposób dzieci mogą rozwijać swoje zainteresowania sportowe w Jaśle,
– zachęcanie do rozwijania zainteresowań sportowych i korzystania z podanych ofert,
– promocja przedszkola i miasta Jasła wśród przedszkolaków, rodziców, na stronie internetowej, przedszkola i Jasielskiej Ligi Naukowej z LOTOSEM.

 Wpływ projektu na środowisko szkolne/przedszkolne i pozaszkolne/pozaprzedszkolne
– promocja dzieci zdolnych w grupie i przedszkolu,
– włączanie przedszkolaków z grup starszych i rodziców w działania dzieci,
– wzbogacenie doświadczeń poznawczo – badawczych przedszkolaków,
– rozpowszechnianie wiedzy na temat w jaki sposób dzieci mogą rozwijać swoje zainteresowania sportowe w Jaśle,
– zachęcanie do rozwijania zainteresowań sportowych i korzystania z podanych ofert,
– promocja przedszkola i miasta Jasła wśród przedszkolaków, rodziców, na stronie, internetowej przedszkola i Jasielskiej Ligi Naukowej z LOTOSEM.

 










Comments are closed.